Teadlik toiduvalik: toiteväärtuse selge esitamine kõigis toitlustusettevõtetes

Aleksander Daniel Matikainen,
  1. Ühisloomes
  2. Allkirjastamisel
  3. Riigikogus
  4. Järelkaja
Peatatud: 24 allkirja

976 allkirja puudu Riigikokku saatmiseks. Allkirjastamise tähtaeg: .

🚫 Arvesse läheb vaid üks allkiri inimese kohta 🚫

Peatatud: 24 allkirja

Allkirjade kogumine on lõppenud. Paraku algatus ei kogunud autorite määratud tähtajaks Riigikokku saatmiseks vajalikku 1000 allkirja. Rahvaalgatus.ee säilitab kogutud allkirju maksimaalselt poolteist aastat allkirjastamise algusest, juhuks kui algatus taasavatakse.

Toiduainete ja toitude toiteväärtuse teave on oluline mitmel põhjusel, eriti toitlustusasutustes nagu restoranid jt söögikohad:

  1. Tervislikud valikud: Toiteväärtuse teabe kättesaadavus võimaldab inimestel teha teadlikumaid toiduvalikuid, valides tervislikumaid võimalusi vastavalt oma toitumisvajadustele. See aitab tarbijatel jälgida kalorite tarbimist, süsivesikuid, rasvu, valke ja teisi olulisi toitaineid ning vähendada liigse suhkru, soola ja küllastunud rasvade tarbimist.
  2. Eridieedid: Inimesed, kes järgivad spetsiaalseid dieete või kellel on toidutalumatusi või allergiaid, saavad toiteväärtuse teabe abil hõlpsamini leida endale sobivaid toite. Näiteks võivad diabeetikud olla huvitatud süsivesikute sisaldusest, gluteenitalumatusega inimesed aga gluteenivabade valikute olemasolust.
  3. Toitumisalane teadlikkus: Toiduainete ja toitude toiteväärtuse teave aitab inimestel paremini mõista, millised toitained on nende toidus esindatud ning kuidas need aitavad kaasa nende tervisele ja heaolule. See suurendab üldist toitumisalast teadlikkust.
  4. Kaalukontroll: Inimesed, kes püüavad kaalu kontrollida või teha teadlikke muutusi oma kehakoostises, saavad toiteväärtuse teabe abil jälgida oma tarbitud kaloreid ja toitainete tasakaalu.
  5. Vastutustundlikkus: Toiduvalmistajad ja toitlustusasutused, kes pakuvad toiteväärtuse teavet, näitavad üles vastutustundlikkust oma klientide tervise suhtes. See aitab luua usaldusväärseid suhteid tarbijatega ning võib aidata lojaalsust säilitada.

On oluline, et tarbija saaks enne eine või toote ostmist kergesti kättesaadavast teabest, näiteks menüüst ja reklaamist, vähemalt ülevaate kogukaaloraazi osas. Kui kogu detailne teave ei ole võimalik otsestesse esitlustesse lisada, peaks see info olema kättesaadav toitlustusettevõtte müügisaalis muudest selgelt märgistatud allikatest.

Kommentaarid

  1. How should this realised in restaurants?

    It would only work, if the restaurant engage a laboratory to analyse the meal. This would destroy a whole business, because it is quiet expensive. I know this, because i am myself business owner and had to engage several times a laboratory in the past 6 years.

    1. Hey :) There's no need to have a laboratory to know how many calories, carbs, fats, and hydrocarbonates the food contains that you provide to your customers :) Businesses know what they use to make their products, so customers have a right to know what they are paying for and consuming. For instance, as a customer, I have a right to know that a business is using palm oil, for example, in its products, so I can decide whether I want to buy it or not.

    2. Just to elaborate: Have the chef weigh all the ingredients once, and then do a bit of math. For example, if you're using 10ml of oil and 100g of flour, take the nutritional information that is provided on the ingredients and add them up. It may not be perfect, but with prepared food, it never is, and I'm sure everyone will be aware of this. But it's still very helpful to know a rough estimate. "Does this meal have around 700 kcal or around 2000 kcal" would go a long way with helping people on a diet, for example. And especially for people with allergies it's very important to know if some of the ingredients contain peanuts, for example.

Olen lugenud läbi algatuse "Teadlik toiduvalik: toiteväärtuse selge esitamine kõigis toitlustusettevõtetes" ja avaldan toetust oma allkirjaga.
NimiIsikukoodAllkiri